|
1.11.2018 Täällä valmista, rakenteiden puolesta ainakin.
| |
1.11.2018 Kurkistus aidan takaa ampuma-alueelle.
|
|
1.11.2018 Katoksen vasen sisäänkäynti.
| |
1.11.2018 300 m halli, oikea sivuvalli ja huoltotie puomeineen lopullisessa asussaan.
|
|
1.11.2018 Jälleen kivääriradalla. Näkymä takaviistoon 75 metrin kohdalta. Taustalla 150 m välivalli ja 300 m katos.
| |
5.10.2018 Pistooliradan sivuvallin entrausta.
|
|
4.10.2018 Maalialue loppusuoralla.
| |
4.10.2018 Tauluvarasto ulkoisesti valmiina.
|
|
28.9.2018 Taulupaikkojen numerot kiinnitettyinä.
| |
26.9.2018 Pienet numerolaput 300 m ja 150 m ampumapaikoille.
|
|
21.9.2018 Parilliset numerot siveltyinä. Vierekkäiset taulupaikat vastaväreissä suurimman mahdollisen kontastin aikaansaamiseksi.
| |
20.9.2018 Numerotaulujen tekoa. Parittomat numerot kuivumassa Liimataisen pajan lattialla.
|
|
31.8.2018 Tauluvaraston etuseinä työn alla.
| |
29.8.2018 Tauluvaraston aluslaudoitusta.
|
|
24.8.2018 Tauluvaraston pohjan tekoa.
| |
22.8.2018 Kansainvälinen 300 m kivääritaulu eli "lehmännahka" kehikkoon kiinnitettynä. Taulun kymppirenkaan halkaisija 10 cm, ykkösrenkaan 100 cm.
|
|
1.8.2018 Viimeiset metrit.
| |
1.8.2018 Pitkäkin valu loppuu aikanaan. Tässä jännätään, riittääkö ruukki.
|
|
1.8.2018 Valu täydessä käynnissä.
| |
1.8.2018 Kahvitauolla ennen betoniauton saapumista.
|
|
1.8.2018 Helteisen valupäivän aamu sarastaa, perustaa kastellaan.
| |
30.7.2018 Taulutelineiden jalustat paikoilleen aseteltuina.
|
|
14.8.2018 Valulaatikon paikkaa hahmoteltuna 300 m radan taulupäässä.
| |
17.5.2018 Haulikkoradan meluvallilla (melkein) vihertää jo.
|
|
17.5.2018 Vasenta sivuvallia verhoillaan.
| |
4.5.2018 Tarvikejakkaroita tehtaillaan.
|
|
11.12.2017 Parkkialueen salaojatyömaa.
| |
4.12.2017 Ensivalo.
|
|
4.12.2017 Sähkökaapelityömaa.
| |
29.11.2017 Pilttuut loppusuoralla.
|
|
25.10.2017 Eristemattojen listoitusta.
| |
12.10.2017 Maakunnan miesten moottorimeisselit ulvovat, kun penkkitalkoita pidetään.
|
|
9.10.2017 Räystäänaluslaudoitusta.
| |
5.10.2017 Välillä on tarkasteltava vähän kauempaakin.
|
|
3.10.2017 Bituliittia kotiin kannettuna. Huntonin miehet asialla.
| |
2.10.2017 Maalarimestari on saanut ylennyksen korkeisiin tehtäviin.
|
|
27.9.2017 Pilttuut puolivalmiina.
| |
22.9.2017 Karsinaa pukkaa.
|
|
21.9.2017 Vasen pääty laudoitettuna.
| |
20.9.2017 Viimeisiä seinälautoja menossa pohjaväriin. Maalauskeli on mitä mainioin, lämpötila +6 °C ja kosteus 99 %.
|
|
18.9.2017 Ampumapilttuiden koolauksien paikkoja mitataan.
| |
8.9.2017 Näkyvää syntyy myös pienellä porukalla, kun vaan malttaa päivästä päivään.
|
|
7.9.2017 Maalialueen salaojatyömaa.
| |
6.9.2017 Telineitä on purettu jo sen verran, että 300 metrin hallin puitteet alkavat paljastua.
|
|
6.9.2017 Kun seinän teko alkaa, näkyvääkin syntyy.
| |
6.9.2017 150 metrin radan porttielementtiä siirretään.
|
|
6.9.2017 Tasainen maasto ja baijerilaismalliset kallionselät tekevät salaojituksesta melkoista pujottelua, mutta mikä tärkeintä, huoltotietä ja vasemman vallin tyveä päästään viimeinkin laittamaan lopulliseen paikkaansa.
| |
5.9.2017 Rännien kiinnitykseen tarvitaan tietysti Ruukin miehiä.
|
|
5.9.2017 Maakunnan poikaset kiinnittävät poikaset.
| |
31.8.2017 Ukot ovat liekeissä, tässä laitetaan jo harjapeltejä.
|
|
31.8.2017 Maakunnan miehet peltikattopuuhissa.
| |
23.8.2017 Haulikkoradan meluvallin vasenta reunaa viimeistellään.
|
|
16.8.2017 Kallio tuusan tohjona. Keltaisessa viivassa kulkee taululinja.
| |
16.8.2017 Iltapäivän huipennus.
|
|
16.8.2017 Toinen paukku.
| |
16.8.2017 Ensimmäinen panos.
|
|
16.8.2017 Vielä on louhittava, että veden vaivaama taulualue lähtee kuivamaan.
| |
16.8.2017 Seppo Strandman panostamassa siirtolohkaretta taustavallin edessä.
|
|
16.8.2017 Reijo Argillander tasapainoilemassa taustavallityömaalla. Alhaalla Heikki Hämäläinen valmistelee kentän panostusta.
| |
15.8.2017 Pora – pura ja kokoa.
|
|
15.8.2017 Heikki Hämäläinen poraamassa kalliokenttää taustavallin edessä. Kenttä paljastui taustavallia taaksepäin siirrettäessä.
| |
14.8.2017 Pitkä mies ja valli.
|
|
9.8.2017 Näihin taukotiloihin mahtuisi useampikin talkoolainen.
| |
9.8.2017 Räystäslautojen kiinnitystä.
|
|
7.8.2017 Aluskatettu.
| |
7.8.2017 Taustavallin koro – vielä kerran.
|
|
3.8.2017 Taustavallin korotusta.
| |
28.7.2017 Ruodetta!
|
|
26.7.2017 Takstuolihommissa. Tirehtööri Argillander kiinnittämässä välitukia.
| |
26.7.2017 Seppo Minkkinen kiinnittämässä kattotuolien naulauslevyjä.
|
|
26.7.2017 Salaojituksen päällä oleva louhe peitetään viiralla ja maalla. Heikki Hämäläinen puikoissa.
| |
25.7.2017 Huoltotien puoleinen sisäänkäynti.
|
|
25.7.2017 Vasen pääty ja parkkialueen puoleinen sisäänkäynti.
| |
25.7.2017 Kukas se sinne on ilmestynyt...
|
|
13.7.2017 Ensimmäisiä runkorakenteita.
| |
1.7.2017 Perustus paistattelemassa lauantaipäivän auringossa.
|
|
20.6.2017 Pintaa hierretään.
| |
20.6.2017 Tauolla.
|
|
20.6.2017 Pinnan tasoitusta.
| |
20.6.2017 Neljä autolastillista kuluu, ennen kuin muotti on täynnä. Tässä vajaa neljännes enää täyttämättä.
|
|
20.6.2017 Betonipumppuauto paikalla, valu alkaa.
| |
18.6.2017 Mikä rengasvalli? Näkymiä skeet-radalta.
|
|
18.6.2017 Trap-radan muuttuneet maisemat.
| |
18.6.2017 Kiväärikatoksen perustuksia.
|
|
1.6.2017 Viimeinen silaus ja murske on levitetty.
| |
1.6.2017 Heikki Hämäläinen tasaamassa pohjaa. Reijo Argillander johtaa ja valvoo ampumakatoksen rakennustyön.
|
|
21.5.2017 Ampumakatoksen pohjatyöt alkamassa.
| |
11.3.2017 Käppäilyllä taustavallin päällä.
|
|
11.3.2017 Taululinjan todetaan olevan liian lähellä taustavallia. Takarajan läheisyys asettaa haasteensa, mutta pieni siirto on vielä mahdollinen.
| |
11.3.2017 Tuonne asti tasan 300 metriä.
|
|
11.3.2017 Kivääriradan ampumamatkaa tarkastetaan.
| |
7.3.2017 Haulikkoradan meluvallin rakennustarpeita tuodaan.
|
|
18.2.2017 Tämän "notkanteen" täytti vielä hiljattain paikoin kolme metriä paksu kallio.
| |
18.2.2017 Koska louhe ei aivan riitä, vallien etupäitä on korotettava renkailla.
|
|
18.2.2017 Profiili hahmottuu vähitellen.
| |
18.2.2017 Liian pitkä valli kuvattavaksi.
|
|
31.1.2017 Rengaskoon vaihtelevuuteen nähden suoraa ja asiallista vallia.
| |
31.1.2017 Vasemman puolen viimeiset rengasvallimetrit valmistumassa.
|
|
31.1.2017 Riivari työssään eli tukkimassa erikokoisten renkaiden väliin jääviä rakoja henkilöauton renkailla.
| |
28.1.2017 Haulikkorata ennen vallinkorotusta.
|
|
28.1.2017 Maalialueen yläpuolelta nähtynä.
| |
28.1.2017 Yleiskuvaa ilmasta käsin Jari Tuikkasen ottamana.
|
|
14.1.2017 Taulualueen louhetta 300 m ampumakatoksen pohjaksi tasoiteltuna.
| |
14.1.2017 Vallimaita.
|
|
14.1.2017 Kalliosta alkaa olla jäljellä vain muisto.
| |
14.1.2017 Suuntana louhintatyömaa.
|
|
14.1.2017 Suurimmat dumpperinrenkaat ovat halkaisijaltaan 3-metrisiä.
| |
14.1.2017 Vain vaivoin pilkistää luodikkokatoksen katto vallien takaa.
|
|
14.1.2017 Valmista rengasvallia.
| |
31.12.2016 Työn suunnittelua.
|
|
31.12.2016 J. Kokki siirtämässä louhetta.
| |
31.12.2016 Maisemaa oikean sivuvallin päältä 100 m katoksen suuntaan.
|
|
31.12.2016 Rengasvallin alkua. Vasen sivuvalli kulkee aivan 100 m katosta hipaisten.
| |
31.12.2016 Kunhan rengasvalli kohoaa, ei aamuaurinko jatkossa haittaa ampujia! Urakka on tässä keskeytetty ammuntojen ajaksi.
|
|
21.12.2016 Pyöräkuormaajan ja traktorin renkaita odottamassa siirtoa vasempaan sivuvalliin 100 metrin luodikkoradan kohdalle.
| |
21.12.2016 Ensimmäinen rengaskuorma Kuusakoskelta.
|
|
20.12.2016 Vallityömaalla.
| |
9.12.2016 Sivuvalli kohoaa, parkkialue kasvaa.
|
|
9.12.2016 Savun hälvettyä.
| |
9.12.2016 H-hetki.
|
|
9.12.2016 Lähtopanos matkalla reikäänsä.
| |
9.12.2016 Kentän panostus.
|
|
5.12.2016 Poraus täydessä käynnissä.
| |
5.12.2016 Heikki Hämäläinen säätää poran asetukset kohdalleen.
|
|
5.12.2016 Kallioporaa siirretään paikoilleen.
| |
5.12.2016 Seuraavaa jytkyä valmistellaan paljastamalla kallio lumesta.
|
|
2.12.2016 Korutonta kertomaa.
| |
2.12.2016 Louhitun kaistaleen etureuna.
|
|
2.12.2016 Panostus tuotti tulosta.
| |
1.12.2016 Taas panostetaan!
|
|
1.12.2016 Tuleva parkkialue myllerryksessä.
| |
23.11.2016 Heikki Hämäläinen tarkkailemassa louhinnan tulosta.
|
|
23.11.2016 Louhitun ja louhimattoman kallion rajalla.
| |
23.11.2016 Täydellisen tuhon jälkiä.
|
|
22.11.2016 Heikki Hämäläinen ja Seppo Strandman panostamassa kalliota.
| |
19.11.2016 Näkymiä takavallin päältä.
|
|
19.11.2016 Porattua kalliota valmiina louhittavaksi.
| |
19.11.2016 Niin muuttuu maisema.
|
|
19.11.2016 150 metrin välivallin paikka.
| |
19.11.2016 Huoltotiellä.
|
|
19.11.2016 Alkaa näyttää jo ampumaradalta.
| |
15.11.2016 "Seiskaluokkalaiset" Aimo Varis ja Raimo Liimatainen samassa kuvassa. Kameran takana Pekka Kinnunen. Yli kolmen viikon ajan nämä miehet ovat painaneet täyttä päivää vastaten lähes yksin konetyön etenemisestä. Armottomia talkoolaisia!
|
|
14.11.2016 Raivuun jälkiä korjataan.
| |
12.11.2016 Vasenta sivustaa raivataan.
|
|
12.11.2016 Taustavallin takareunaa päätettiin siirtää pari metriä etäämmälle. Puustoa raivataan.
| |
9.11.2016 Pekka Kinnunen ja Aimo Varis juttutauolla. Kameran takana Raimo Liimatainen.
|
|
9.11.2016 Aimo Varis vallimaiden ajopuuhissa.
| |
9.11.2016 Huoltotien pohjaa taulujen suuntaan.
|
|
8.11.2016 Näkymiä tulevan taustavallin suuntaan.
| |
8.11.2016 Koneet heiluvat, kun kalliota paljastetaan.
|
|
8.11.2016 Louhinnan esivalmistelua. Kalliota paljastetaan kahden talkookaivurin voimin.
| |
28.10.2016 Tasoiteltua ratapohjaa.
|
|
28.10.2016 Valmis kantokuorma.
| |
28.10.2016 Talkoolaisia työnsä ääressä. Pintamaita siirrellään ja kantoja kuormataan.
|
|
23.8.2016 Tiistai-illan raivaustalkoisiin osallistui 17 miestä. Tässä muutamia innokkaita purkamassa vanhaa raja-aitaa hakkuukoneen tieltä.
| |
25.7.2016 Ilmolahden rata-alue Urpo Minkkisen kuvaamana. Vasemmalla 300 metrin kivääriratapohja, keskellä luodikkoradat ja oikealla haulikko- ja pistooliradat.
|
|
15.6.2016 Vakavissa vaaituspuuhissa.
| |
28.5.2016 Kallion etäisyyttä maanpinnasta selvitetään koekaivausten avulla.
|
|
9.5.2016 Pätkä ratapohjan poikki kulkevaa vanhaa laskuojaa lapiolla perattuna.
| |
30.1.2016 Ratapohjaa puuston poiston jälkeen. Etuvasemmalla näkyy 100 metrin luodikkoradan katos.
|
|
7.9.2014 Seppo Strandman tunnustelemassa maaperää 300 m ratatontilla.
| |
7.9.2014 Antti Liimatainen mittaamassa ampumamatkaa 300 m ratatontin reunassa olevalla ajouralla.
|